Hybride werken: een flexibele kantoorinrichting

  • Geplaatst op
Hybride werken: een flexibele kantoorinrichting

Wil jij als werkgever dat je werknemers weer op kantoor komen werken, of wil je als werknemer juist efficiënter op kantoor kunnen werken? Kato Kantoorinrichting kan je hierbij helpen. Door de Coronapandemie hebben we ons aan moeten passen aan een wereld waarin iedereen zoveel mogelijk thuiswerkt, maar nu de pandemie bijna aan zijn eind is vervallen de thuiswerkadviezen en kunnen mensen weer naar kantoor komen. Maar hoe zorg je er voor dat dit soepel en efficiënt verloopt? In dit artikel leggen we het je graag uit.

Hybride werken en een flexibele kantoorinrichting

We kunnen weer naar kantoor, maar dit zal niet hetzelfde zijn als voorheen. Het thuiswerken blijft een belangrijk onderdeel van een werkweek, waarbij we zullen afwisselen tussen thuiswerkdagen en kantoordagen. Dit noemen we ook wel hybride werken. Gelukkig heeft dit hybride werken tal van voordelen voor zowel werkgever als werknemer. Deze zullen we in dit artikel voor je toelichten. Daarnaast zullen we je ook een aantal tips geven om er voor te zorgen dat jouw kantoorinrichting is afgestemd op dit flexibele, hybride werken.

1.    Een ergonomische werkplek

Het is belangrijk dat je werkplek goed is ingericht en dat deze is voorzien van ergonomisch meubilair. Daarnaast is het belangrijk dat je genoeg licht hebt en dat er frisse lucht is. Ergonomisch meubilair zorgt er voor dat je comfortabele en pijnloos je werkdag doorkomt. Dit is thuis moeilijker dan op kantoor; des te belangrijker dat je werkplek op kantoor ergonomisch is ingericht! Met een ergonomische bureaustoel en een verstelbaar bureau weet je zeker dat je goed zit voor de rest van de dag; zo verbeter je zelfs je bloedsomloop en je productiviteit.

Ergonomische en flexibele werkplekken

2.    Voorkom afleiding

Voor een thuiswerkplek is het belangrijk dat je je kunt afzonderen van afleiding zoals huisdieren, baby’s of kinderen en te harde geluiden. Op kantoor heb je hier geen last van, waardoor je je langer zult kunnen concentreren. De kantoorinrichting van een bedrijf is tevens zo ingericht dat de productiviteit en het concentratievermogen worden gemaximaliseerd. Daarom is het thuis belangrijk dat je genoeg korte pauzes neemt; zo kun je je voor kortere tijd beter concentreren. Daarnaast is het tijdens zo’n pauze belangrijk dat je even weg bent van je werkplek; zo creëer je meer rust en kom je wellicht tot nieuwe ideeën.

3.    Zorg voor een goede balans

Als we vaker thuiswerken zien we onze collega’s minder vaak en zullen we minder up-to-date zijn over belangrijke evenementen in hun leven. Daarom is het belangrijk dat wanneer werknemers wel naar kantoor komen, dat dit een plek is waar collega’s samenkomen. Denk hierbij aan fysieke meetings, regelmatige praatjes en samen lunchen. Deze fysieke contactmomenten zorgen voor meer inspiratie onder collega’s, wat ook weer bevorderlijk is voor de teamspirit. En we snappen natuurlijk allemaal dat een praatje bij het koffiezetapparaat beter werkt dan een videocall.

4.    Een flexibele kantoorinrichting

De inrichting van je kantoor speelt een belangrijke rol in de communicatie en prestaties van je werknemers. Het is dus belangrijk dat de kantoorinrichting wordt afgestemd op veel fysieke momenten. Het brainstormen en samenwerken, de meetings, en de praatjes bij het koffiezetapparaat zijn belangrijke contactmomenten. Daarom is het belangrijk dat je beschikt over genoeg vergaderruimtes, lounge stoelen en andere werkplekken en ontspanningsplekken. Zorg er daarnaast voor dat collega's er naar uit kijken om weer naar kantoor te komen door je kantoorinrichting aantrekkelijk te maken. 

Jouw kantoor als flexibele werkplek

Wil jij graag je kantoor flexibel inrichten maar weet je niet zo goed hoe? Dan ben je bij Kato Kantoorinrichting aan het juiste adres. Op onze website vind je alles wat je nodig hebt om jouw kantoor een gloednieuwe look te geven. Ga jij voor een Scandinavische kantoorinrichting of wil je graag wat meer informatie over onze favoriete kantoorinrichtingen? Voor vragen, meer informatie of advies kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice. Wil je graag weten of we een mooie prijs voor jouw kantoorinrichting kunnen maken? Voeg de gewenste artikelen toe aan een offerte en zodra wij je aanvraag hebben ontvangen zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen over de mogelijkheden. 

Mis geen enkele aanbieding of actie.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

* We zullen uw e-mailadres nooit met iemand anders delen.
Mijn account
U bent niet ingelogd. Log in om gebruik te maken van alle voordelen. Of maak nu een account aan.
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Zoeken
Zoekresultaten
Geen producten gevonden...